1997

Antal sider:

226
Sprog:
Engelsk
Resume:
Bogen indledes med et kapitel om en klassisk lakseflues bestanddele. Kapitlet er lavet af Marvin Nolte og Michael D. Radencich. Der tages udgangspunkt i en Jock Scott. Kapitel 2, viser hvordan man binder en Baron (married-wing fly) fluen er bundet af Wayne Luallen. Tredje kapitel står Mark Waslick for. Han viser hvordan man binder fluen Regalia, en Full-feather-wing fly. Kapitel 4 er lavet af bob Vaverka, han binder en strip-wing Dee fly. Kapitel 5 handler om hvordan man arbejder med de materialer der bruges til klassiske laksefluer. Der startes med en gennemgang af sammenstrippede vinger, de såkaldte Married wings. - Skrevet af Marvin nolte.Herefter gennemgår G. Stackhouse Scotville Jr. hvordan man monterer vingerne. Der er blandt andre, medtaget en fin illustration af, hvordan Blacker, Hale, Rogan, Kelson og Crossfield indbandt deres vinger. Næste del af bogen, viser på gode farvebilleder, hvordan underkroppen bygges op, for at få en perfekt krop på sine laksefluer. Kapitel 6, af Wm. T. Roubal omhandler farvning af materialerne. det syvende kapitel af Eugene Sunday viser hvordan man laver kroge i hvad der kaldes "udstillings-kvalitet- kroge. gode billeder af en alm. øjet krogs ændring til en rigtig Blind-eye krog. der smedes, bukkes, slibes og hærdes. Kapitel 8 er lavet af Darwin Atkin, og handler om hvordan man laver rammer til sine fluer, samt om, hvordan man monterer dem i rammen. Til sidst i bogen, en række meget smukke klassiske fluer, efterfulgt af mønstrene til samme.
Vurdering:
En rigtig nørde-bog for folk med hang til klassiske laksefluer. et must for den, der vil have den ultimative guide til binding af denne slags fluer.
Andre bøger af samme forfatter: